وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

در اینجا میخوام فقط بنویسم! درهم و نامربوط! همه چیز
وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

در اینجا میخوام فقط بنویسم! درهم و نامربوط! همه چیز

از دست این مردم

خداییش عجب دوره زمانه سختی شده! 

ماه محرم شده و اینجایی که هستیم آدم نمیتونه به راحتی تو فیسبوکش اظهار کنه ماه محرم هست و استاتوس و عکس محرمی بزاره مگه اینکه کامنتها و پیامهای طعنه آمیز دیگران را به جون بخره. 

نه بخاطر مردمان اینجا، بخاطر ایرانیهای اینجا! 

یعنی در هر کشور مسلمان و یا نیمه مسلمانی یا لاییکی مردمانی هستند که مراسم محرم رو تجلیل کنند و بقیه که اعتقادی ندارند احترام میزارند و کاری ندارند. فقط فقط ایرانی ها هستند که به مذهبی هاشون حمله میکنند! 

خدا خودش رحم کنه به این ملت

نظرات 3 + ارسال نظر
embarrassingly parallel سه‌شنبه 20 آبان 1399 ساعت 00:03 https://embarrassinglyparallel.blogsky.com

ببین دقیقا. مردم کشورهایی که نام بردی به صورت فرهنگی مذهبی هستن عموما. در حالی که تو ایران یه شکاف انگار بین سیستم و باور خیلی از مردم ایجاد شده و اون مردم تعداد زیادی از ایرانی های اینجا رو تشکیل میدن. تا جایی که یکی از همین دوستایی که اهل یکی از همین جاهایی هست که نام بردی و خودشم مذهبیه بهم میگفت انتظار داشته ایرانی ها خیلی بیشتر practicing باشند( از عمد نمیگم مذهبی) در حالی که ما میدونیم که پوش به صورت سیستم یافته و قانونی سال ها حاکم بوده فرهنگ مذهبی و انتخاب پرکتیسینگ بودن به تناسب اون نبوده و نتیجه میشه مردمی که فراری هستن و بخش زیادیشون هم خارج از ایران. چون انگارهیچ وقت نشده به چشم یه انتخاب بهش نگاه کنن یه حالت زدگی دارن.

میتونم درک کنم.
اما من میگم حالا که شما در خارجید و کسی کاری به کارتان نداره شما هم کاری نداشته باشید. دیگه بهشون حمله نکنید دیگه

embarrassingly parallel پنج‌شنبه 15 آبان 1399 ساعت 01:47 https://embarrassinglyparallel.blogsky.com

اصلا اعتقاد ندارم که کار درستی میکنن چون عقیده هرکسی محترم هست ولی دلیلش کمی واضحه. به درست یا به غلط عموما ایرانی هایی که خارج از ایران هستن برگزاری مراسم هایی مثل عاشورا رو نمادی از همراهی با سیستم فعلی ایران میدونن
دوم اینکه ریا و قضاوت کردن عموما بخشی از فرهنگ به حساب میاد اگر به خوبی توی جامعه جدیدشون حل نشده باشن. حس میکنن دارین جانمازآب میکشین که بازم میگم من تایید نمیکنم ولی حس میکنم اینا پترن فکریشون باشه صرفا.

ببینید شما خودتان شاید مراسم های مذهبی مردمان دیگر کشورها را دیده باشید یا همین مراسم محرم را مردمهای ساکن کشورهای دیگه هم میکنند (پاکستانی ها، افغانستانی ها و کشورهای عربی) ولی تنها کسانی که شروع به جبهه گیری میکنند ایرانیها هستند

مریم شنبه 1 شهریور 1399 ساعت 09:02

و البته فقط ایرانیها هستند که بزرگترین و پور شورترین مراسم ها را برای محرم و عاشورا و تاسوعا برگزار میکنند. جامعه آماری شما محدود به فیسبوک هست که حتی داخل ایران فیلتره و اکثریت نمی دانند چنین چیزی وجود داره.

هم از این بر بام و هم از آن بر بام !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد