وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

در اینجا میخوام فقط بنویسم! درهم و نامربوط! همه چیز
وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

در اینجا میخوام فقط بنویسم! درهم و نامربوط! همه چیز

Some other Java related links

Regarding HashMaps:

https://docs.oracle.com/javase/8/docs/api/java/util/HashMap.html


import java.util.HashMap;

HashMap<String, String> userMap = new HashMap<String, String>();


Also, need to call the "Set" library too:
import java.util.Set;

The Map Interface:

https://docs.oracle.com/javase/tutorial/collections/interfaces/map.html



Some of the most common used methods are: clearcontainsKeycontainsValue,isEmptykeySetremovereplacesizevalues. Try these out to see what you can do with HashMaps.

خر در چمن آواز میخواند

وصف حال این روزهای من همون جمله معروف "مثل خر تو گل گیر کردن" هست! 

نمیدونم چیکار کنم که زنده از این دوره بیام بیرون! شاید هم نتونم! 

import java.util.ArrayList


How to declare an array object with integers in Java :

public ArrayList<Integer> ArrayName(int[] arr){

ArrayList<Integer> numbers = new ArrayList<>();

}

* "numbers" is name of array

ArrayList is call for import java.util.ArrayList;

* <> What is type inside of the array (string or integer) 




پیشنهاد کاری

این همه پیشنهادهای عجیب و غریب کاری میاد این روزها، همش به خاطر آپدیتهای جدیدی است که تو پروفایل لینکدین ام کردم. 

ولی همه رو متاسفانه باید رد کنم چون هم باید اول این دوره لعنتی رو تموم کنم و هم سطح اون کارها خیلی بالا هستند من تازه دارم میخونمشون. 

ولی این مشاور ما همش میگه حاجی تو میتونی! 

بابا حاجی و درد .... مرض

من الان تنها چیزی که بهش نیاز دارم یک ساعت اضافه تر به زمان خوابم هست! 

ننه یادت هست میگفتم منتظر غر زدنهام باش! 

رابطه فیثاغورس به زبان جاوا!

همین چند تا خط چندین ساعت وقتم رو گرفت تا فهمیدم چی به چیه! 

چقدر در این موارد من خنگم هنوز! 

خب بگذریم 

برای محاسبه وتر بر طبق قانون فیثاغورس دو تا برنامه نوشتم 

اولی که خیلی ساده و الکی است 

کد کلاس اصلی:

package pythagorastheoram1;

import java.lang.Math;

public class PythagorasTheoram1 {

    public static void main(String[] args) {

Pythagorean calc = new Pythagorean();


System.out.println(calc.CalcHyp(20.1, 11.14));    }

    

}


کد درایورش :

package pythagorastheoram1;

public class Pythagorean {
    
       public double CalcHyp (double legA, double legB) {
        double legC = (legA*legA + legB*legB);
        double squareroot = Math.sqrt(legC);
        return squareroot;
    } 
    
}

اما برنامه دومی سعی کردم که از یوزر بخوام که اندازه دو تا ضلع رو بده تا وتر رو براش محاسبه کنم : چند تا نوت هم توش گذاشتم 
کد کلاس اصلی :
// in this sample I tried to be more advance and ask the user to input for each leg
//import java.util.Scanner for input data
//import java.lang.Math for the mathematic calculation

package pythagoreantheorem;
import java.util.Scanner;

public class PythagoreanTheorem {

    public static void main(String[] args) {



Pythagorean object = new Pythagorean ();

Scanner sc = new Scanner (System.in);
while (true)
{
    System.out.println("Please enter the Leg A");
    object.setLegA (sc.nextInt());
    
    System.out.println("Please enter the Leg B");
    object.setLegB (sc.nextInt());
    
object.PrintOutput();
sc.close();
}
    }
  
}
کد کلاس درایور:
/*
This class in not the main class
 */
package pythagoreantheorem;

//we need to import java.lang.math first and befor the public class

import java.lang.Math;
public class Pythagorean {

    
private int LegA;
private int LegB;

public int getLegA() {
    return LegA;
}
public void setLegA (int LegA){
    this.LegA= LegA;
}
public int getLegB() {
    return LegB;
}
public void setLegB (int LegB){
    this.LegB= LegB;
}

//double LegC= (LegA*LegA+LegB*LegB);
//double squareroot = Math.sqrt(LegC);
public void PrintOutput ()
{
    System.out.println("your Heyp is"+ (Math.sqrt((LegA*LegA)+(LegB*LegB))) );
}

    
}


البته برنامه دومی ضمن اینکه جواب درست رو میده یه جایی ارور میده ولی چون خیلی خسته ام دیگه بیخیال دیباگ کردنش شدم

ماجرای خانم همکار

امروز سر کار یه سوال فنی از یکی از همکارهای خانم داشتم. اونقدر بی حوصله بود که با بی حوصلگی و کلی ادا و اطفار بهم گفت رضا رضا تو داری منو میکشی با این سوالهای بیخودت! سعی کردم خودم رو کنترل کنم و چیزی نگم. بعد شروع کردن گفتن ومسخره کردن جلو یکی دیگه از همکارها که باهاش خیلی هم رودربایستی داشتم. 

به شدت عصبانی شدم. من معمولاً به این راحتی عصبانی نمیشم ولی اگر بشم دیگه بدجور عصبانی میشم. 

رفتم از روی میزم تمام ورقه های پروژه رو برداشتم و گذاشتم روی میزش و هیچ چی نگفتم. 

به رئیسم پیام دادم تا این خانم روی تک تک ورقها توضیحاتی رو که من میخوام ننویسه من کار ایشان را به هیچ عنوان انجام نمیدم حتی اگر به خاطرش از این کار اخراج بشم. 

و واقعاً هم جدی بودم. 

بیست دقیقه بعدش اون خانم اومد تمام ورقه ها رو پرت کرد طرفم روی تک تک اش هم چیزی که من میخواستم رو نوشته بود. خیلی بیشتر از من عصبانی بود صداش زدم و گفتم ببین من اینجا کار خیلی های دیگه رو هم انجام میدم و خودم هم هزار جور مشکل و مسائل دیگه تو زندگی ام دارم اونوقت بیام حرفهای تو رو هم تحمل کنم؟ (البته به لحن خیلی ملایم و دوستانه ای گفتم) اونم گفت من فقط قصدم شوخی بود و اصلاً منظوری نداشتم و از این حرفها و من نمیخواستم بهت توهین کنم. بهش گفتم ولی برای من اون حرفهات توهین بود. 

چند دقیقه بعدش رئیسم اومد و باهام در مورد پیامی که بهش دادم صحبت کرد. حسابی شوکه شده بود.بعد از چند دقیقه بحث و نصحیت بهم گفت من تمام سعی ام رو میکنم تا تو اینجا راحت باشی و بدون مزاحمت کارت رو انجام بدی. و رفت که باهاش صحبت کنه.  

***

موقع رفتن به خونه یکی از بچه ها اومد بهم گفت تو چیکار کردی که اون خانم داره گریه میکنه؟

یعنی هر کاری بکنی حریف این سلاحشون نمیشیم ! 

چند تا سورس برای خودم

این پست جهت یادداشت من برای سورسهای خودم است که بعدا بیام سراغشون یا دوباره بخونمشون.



تهیه فرم با استفاده از بوت استراپ 

https://www.tutorialrepublic.com/twitter-bootstrap-tutorial/bootstrap-forms.php



دیباگ کردن جاوا اسکریپت 

https://www.youtube.com/watch?v=AX7uybwukkk


هر روز یک نمونه سوال در مصاحبه برنامه نویسی 

https://www.dailycodingproblem.com/


پنج نکته مهم که د رهنگام مصاحبه باید یادم باشه 

https://insights.dice.com/2019/06/06/winning-first-job-interview-5-handy-tips/


تفکر الگوریتمی 

https://teachinglondoncomputing.org/resources/developing-computational-thinking/algorithmic-thinking/



گیت و گیت هاب برای تازه کارها 

https://www.youtube.com/watch?v=SWYqp7iY_Tc


سایت فیزباز 

https://fizbuz.com/


نمونه یک مصاحبه ویدیویی برای برنامه نویسی 

https://www.youtube.com/watch?v=aotBpjJUqJo&feature=youtu.be


معرفی و آموزش بوت استرپ 4

https://www.youtube.com/playlist?list=PL55RiY5tL51rLqH4-8LBVlUTIFF70dxhb


آموزش رایگان سی اس اس - سایت اسکریمبا

https://scrimba.com/g/gR8PTE


تست کردن با جزمین 

https://www.youtube.com/watch?v=h2eWfvcAOTI


 

دانلود کیت برنامه نویسی جاوا 8

https://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk8-downloads-2133151.html

کوزه گر و کوزه

خیلی بده که خودم تو شرکتی کار میکنم که به نوعی برگزار کننده حرفه ای مسابقات بازیهای کامپیوتری هست و خودم هیچی از این بازی ها سر در نمیارم! حتی الان هر چی فکر میکنم اسم این بازی ها رو به جز کال آف دیوتی هیچ کدومش رو یادم نمیاد! 

خداییش مغزم ایراد پیدا کرده! 

این روزها

باید بگم این روزها واقعاً یکی از سختترین دوره های زندگی ام هستند.

دیگه بیشتر از یک ماه است که در شبانه روز فقط 5 ساعت میخوابم!

همین باعث شده که ارتباطاتم کمتر بشه و حس کنم در تمام طول زندگی ام اینقدر تنها نبودم! 

 حالا این سختی ها چه حاصلی خواهند داشت رو دیگه خدا داند. 

تشک بنفش

بالاخره تشک جدیدم رسید. برند این تشک پورپل (یا همون بنفش) هست و حدود یک هفته طول کشید تا به دستم برسه! 

وقتی از سر کار اومدم خونه دیدم دم در یک بسته بزرگ بنفش رنگ هست که روش هم بزرک به انگلیسی نوشته بود پورپل! 

خیلی سنگین بود و به زور تا طبقه بالا کشوندمش! نوشته بود برای نصب و حملش حداقل به دو نفر نیاز است! 

با هزار بدبختی بازش کردم و روی تختم قرارش دادم. یه جوری هست، انگار توی آب غوطه ور شدی.  بعدا بیشتر مینوسیم. 

عکسش رو جلو در خونه مون بار اول که دیدم گرفتم!