وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

در اینجا میخوام فقط بنویسم! درهم و نامربوط! همه چیز
وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

در اینجا میخوام فقط بنویسم! درهم و نامربوط! همه چیز

قدرت تشخیص من در سبزیجات

من هنوز نمیتونم فرق بین سبزی جعفری و گشنیز رو بدونم! هر وقت میرم خرید و از من میخواهند که مثلاً سبزی گشنیز بخرم جعفری میارم خونه! 

خب بالاخره باید تو بعضی چیزها آدم باید نقطه ضعف داشته باشه! 

والا بقرعان!!! 

پارادوکس های این روزهای زندگی من!

من اونقدر سرم شلوغه که نمیتونم یک ایمیل به دوستم بزنم و باهاش راجع به یک طرح کاری صحبت کنم! اما اونقدر وقت دارم که دو ساعت توی فیسبوک و تلگرام پرسه بزنم! 

ما اینیم دیگه! 

من و سوتی هام

من بعضی روزها به خدای سوتی ها تبدیل میشم! 

نمونه اش همین امروز! سر کلاس اینقدر سوتی دادم که کلاس کلاً از رو رفت! 

تو اینجور مواقع همینطوری با زبان مادری ام هم من سوتی هستم حالا چه رسد که به زبانی خارجی باشد! 


ولی من که از رو نمیرم که! 

استراکچر سویچ در سی پلاس پلاس

switch, case, break, and default
are reserved words
The switch structure must include a break statement after each cout statement
---
assert Function
is useful in stopping program execution when certain elusive errors occur
To use assert, include cassert header file

تصمیم های عجیب در زندگی من

یک خصوصیت عجیبی که من دارم اینه که همیشه به فکر یک چیزی هستم تا بتونم از یک طریقی و یک راهی بهش دست پیدا کنم. بعضی وقتها برای چند روز اونو فراموشش میکنم و گاهی چند ماه و حتی چند سال! ولی هر وقت دوباره جرقه ای خورد و یادم اومد دوباره دنبال اون کار رو گرفتم! 

چند روز پیش یادم آمد که حدود ده سال پیش یک برنامه جالبی برای کارهای تجاری داشتم و این روزها دوباره میخوام دنبالش رو بگیرم! 

ممکنه بازم دلسرد بشم! اما مهم نیست دوباره این حس بعد از چند مدتی خواهد آمد! 

حداقل اینبار تجربه بیشتری دارم و خیلی از راهها رو میدونم که نتیجه نمیده و نیازی نیست که امتحانشون کنم! میخوام بازم این راه رو اینبار از راه و روش دیگری تجربه اش کنم ! 

اولین برنامه ای که نوشتم

این اولین برنامه ای است که نوشتم! 

یه برنامه خیلی ساده و به درد نخور! محاسبه مساحت مربع، مستطیل و دایره در صورتی که شما یک عدد رو وارد کنید و اون عدد یکی از ضلعهای مربع و عرض مستطیل و شعاع دایره باشد! 

کدش رو اینجا یادگاری میزارم. البته مجبورم تعاریف مربوط به خودم و استادم رو پاک کنم 



// Author: Reza 

// Program: This program calculates the perimeter and area of rectangle, Square, and circle

// Input: The Value x (is a side of square, width and half of rectangle, and radius of circle)

// Output: the area of the Square, Rectangle, and Circle 

//Class: C++

//Proffessor: B

// Assignment 1

//Revision: 4

//Date: 04/01/2018



//This header for compile the file and store it

#include "stdafx.h"


// this header needed for int, cout, and cin

#include <iostream>


// This header for Console input and output

#include <conio.h>


// this header needed for showing the double and decimal points

#include <iomanip>



using namespace std;


int main()

{

// Tell the User what this program does

cout << "Hello," << endl;

cout << "This Program Calculates the area of a square, rectangle, and circle according to value of x." << endl;


// Declare the Variable

int x;


//propmpt the user to enter the value x

cout << "Please enter the value for x:" << endl;


// input the value x

cin >> x;


// Calculate the Square Area

int squarearea = x * x;


// Calculate the Rectangle Area

int rectanglearea = (2 * x)*x;


// Calculate the Circle Area

double circlearea = 3.14159*x*x;



// Display the Square Area

cout << "\nThe area of the Square with side " << x << " is:" << squarearea << endl;


// Display the Rectangle Area

cout << "\nThe area of the Rectangle with side " << x << " is:" << rectanglearea << endl;


// Force computer to show decimal point

cout << fixed << showpoint;

// Set the decimal points into Three digits

cout << setprecision(3);


// Display the Corcle area (after setting the decimal point)

cout << "The area of the Circle with side " << x << " is:" << circlearea << endl;


// Prompt the user press any key to exit the program 

cout << "\nPress Any Key to continue ....";


//exit the program 

_getch();


//return 0 to show end of execution

return 0;

}


ادامه درسهای سی پلاس پلاس

این کلاس واقعا فشرده است و خیلی سریع میگذره نمیتونم همه چیز رو نوت بردارم و پست بزارم . 

بعلاوه من خودم هم زندگی خیلی شلوغی دارم! و البته کاملا کسل کننده و بی روح! از صبح زود میرم سر کار تا ساعت 6 بعدازظهر خسته میرسم خونه. بعد از اون هم یا میرم کالج یا مجبورم درسهام رو مرور کنم یا اینکه کارهای معمولی خونه رو انجام بدم مثل خرید و تمیزکاری. نه هیجانی نه دید و بازدیدی نه تفریحی ! هیچی ! همین طوری الان حدود بیشتر از سه ساله که داره میگذره !  

خب بگذریم

میخوام چند تا از اوپراتورها و معنی شون رو برای یادآوری خودم بزارم اینجا 

&& = and

!     = not

| |   = or 

این سه تا خیلی کاربرد دارند 

اون علامت توجه همون کاربرد فعل منفی رو داره در برنامه نویسی. 

دقت کنید که اون اوپراتورهایی که برای &&  و یا  | | استفاده شده از هر سیمبل دو بار استفاده شده نه یک بار.مثلا اگر یکبار از سیمبل & استفاده کنید جواب متفاوت خواهد بود. 


کوییزلت

من میگم خدا پدر و مادر اون کسی که این سایت کوییزلت رو درست کرده رو بیامرزه! 

این نبود من این امتحانها رو چیکار باید میکردم! 

int and const int

چه تفاوتی بین این دو هست؟

int

برای تعیین متغیرهای  اعداد صحیح به کار میره 


اما کانست اینت، فرق میکنه اینجا ما ثابت ها رو تعریف میکنیم 

اما توابع دیگر در سی پلاس پلاس 

cin

برای ورودی - وارد کردن اطلاعات به حافظه جهت محاسبه 


cout 

خروجی_ نمایش خروجی 


char

ذخیره تنها یک کاراکتر 

شروع روزهای طوفانی!

این هفته و هفته بعد احتمالا هفته های خیلی سختی خواهند بود برای من 

امتحانات در هر دو تا درس! 

باید برم دانشگاه و مشکل مدارک امور مالی رو حل کنم 

باید یک وقت دکتر بگیرم تا نتیجه آزمایشها رو ازشون بگیرم 

باید یک وقت دکتر دیگه هم بگیرم 

باید دنبال کارهای اداری پرداخت جریمه هام بگردم 

و ضمناً سر کار هم باید برم و حسابی این روزها کارها شلوغه! 


ببینم چه میکنم! 

برو پسر تو میتونی، همونطوری که همیشه تونستی