وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

در اینجا میخوام فقط بنویسم! درهم و نامربوط! همه چیز
وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

وبلاگ شخصی مستر حاج رضا

در اینجا میخوام فقط بنویسم! درهم و نامربوط! همه چیز

برنامه نویسی جاوا - قسمت اول

جاوا یکی از زبانهای قدرتمند برنامه نویسی  در دنیای امروزی است. کاربرد آن حالا حتی از برنامه های سی پلاس پلاس هم بیشتر شده. البته زبانهای مثل پایتون که چند سالی آمدند دارند کم کم عرصه را برای این زبانها تنگ میکنند اما همچنان زبانهای سی پلاس پلاس و جاوا محبوبیت و کارآیی خود را دارند. هنوز هم تقریبا همه برنامه های کامپیوتری و اپلیکیشن های موبایل با این دو تا زبان نوشته میشوند و صد البته هنوز هم یکی از پیش شرطهای استخدام در شرکتهای آی تی و خدمات کامپیوتری بزرگ دانستن این دو زبان میباشد. پس اگر واقعاً میخواهید وارد دنیای کامپیوتر شوید باید با این دو زبان آشنا باشید.

برگردیم سراغ همون زبان جاوا، برای برنامه نویسی و ویرایش کدهای جاوا شما نیاز به نرم افزارهای توسعه نرم افزار دارید. من اینجا فقط به دو تا از اونها اشاره میکنم.

1-      نرم افزار ایکلیپس

2-      نرم افزار نت بینز

هر دو نرم افزار رایگان هستند و میتوانید به صورت رایگان و قانونی آنها را دانلود کنید من لینک دانلود هر دو تا نرم افزار را براتون اینجا میزارم البته خودم قصد دارم با نرم افزار نت بینز کار کنم چون به نظر خودم کار باهاش آسونتره. بنابراین یادداشتهای بعدی من بر اساس نرم افزار نت بینز خواهد بود.

 

لینک دانلود ایکلیپس

http://www.eclipse.org/downloads/packages/eclipse-ide-java-developers/oxygenr

البته شما نیاز به جاوا کیت هم دارید برای نصب کامل این برنامه که لینکش اینه

http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk8-downloads-2133151.html

 

 

لینک دانلود نت بینز

http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk-netbeans-jsp-142931.html

 

بعد از اینکه صفحه دانلود را باز کردید باید روی گزینه قبول شرایط کلیک کنید و با توجه به سیستم عامل کامپیوترتون ورژن مورد نظر رو انتخاب کنید و بعد از دانلود اون رو نصب کنید.

قصد من در این مقاله آموزش این زبان نیست چون خود من هم در این زبان تازه کار هستم و یکی باید جواب سوالهای خود من رو بده ولی سعی میکنم دانسته های خودم رو به صورت یادداشت وار اینجا قرار بدم تا هم بتونم بعداً برای مرور اونها مراجعه کنم و هم اگر کسی خواست استفاده ای از این نوشته ها ببره. 

نظرات 1 + ارسال نظر
بهامین شنبه 23 تیر 1397 ساعت 02:52 http://notbookman.blogsky.com/

ممنون بابت اشتراک این مطالب
من یه صفر کیلومترم در خصوص این مباحث

خواهش میکنم میدونم بعضی ها ممکنه علاقه ای نداشته باشند. منتها این وبلاگ علاوه بر یادداشتهای روزانه ام یادداشتهای درسی ام هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد